2012. augusztus 28., kedd

álom teafü-kivitelben

nemsokára itt a szeptember. amikor reggelente a telefonomon csilingelő vidám csengőhangra ébredek, és jó önismerettel rendelkezvén sose nyomom vissza 'még öt percre', mikor reggelente lefelé sétálok a járdán a temető mellett, és az úttesten elhaladó autókból az összes ötven feletti sofőr megbámul. amikor pirítós és kávé helyett egy nagy bögre teával kezdem a napot, és a sötétkék eastpak táskám kis zsebe megtelik egyenként csomagolt pickwick teafilterekkel. anya jól legorombított, mikor azt mondtam, hogy a nagyiéktól kapott pénzemből teát akarok venni, ne költsd ilyen butaságokra a pénzedet, utasított rendre szigorúan; ó persze, de ő nem tudja, milyen az ősz és a tél a szilvás-fahéjas-vaníliás és az ananászos-limeos-vérnarancsos (tuttifruttis) teák nélkül, sőt még egy herbál mézes-kamillás is kellene, meg aloe verás-mentás-zöldcitromos is, mert az mind olyan jó, de ő ezt nem érti, mert sosem akar megérteni engem- 
szeretnék csak egyszer szabad lenni, s nem abba a kalitkába zárva tengetni a napjaimat, amit spártai szigorból és tiltásokból forrasztottak körém. szeretnék csak egyszer szemrebbenés nélkül igent mondani egy meghívásra, és nem tétován felhúzni a vállamat, és azt hebegni, majd otthon megkérdezem... szeretném megélni azt az állapotot, amikor tényleg én vagyok a magam ura, amikor azt csinálom, amit szeretek, legalább azokban a rövid félórákban, amikor nem a kötelességeimmel kell törődnöm. képes voltál azt mondani nekem, hogy tizennyolc éves koromig azt kell csinálnom, amit te mondasz. hogy a marionettbábud leszek, akit kedved szerint rángatsz majd egyik helyről a másikra. nem. nem hagyom magam.
most azonban nincs más, csak az üres nappali, a kihúzható ágy, amit én tettem rendbe utánatok, az asztalon a reggeliről maradt piszkos tányérok, amik rám várnak, és én, a fotelben ülve, a szemem ívén hintáznak a könnyek, a jéghideg ujjaimat égetem a forró teásbögrén, és a feketeribizli tea átlátszatlan, és sötét, mint egy feneketlen kút, és csöndes halál-illata van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése