2012. október 6., szombat

pesti szerelem

hátul ültem, kissé kényelmetlenül, a lábam fázott, s nem tudtam úgy igazítani magam alá, hogy melegítsem. szerettem volna előre ülni, de jó testvérnek kell lennem, ugye, mivel én vagyok az idősebb. pedig úgy szeretem nézi pestet. soha nem lennék képes itt élni, de mégis: van benne valami egyedülállóan , amikor keresztülhajtunk a fővároson, s kikapcsoljuk a zenét, mert apának koncentrálnia kell, mikor ideges, és minden második szava káromkodás a pesti sofőrök felé, mégis van benne valami leírhatatlanul szépséges, amin képes lennék órákig merengeni. a lenyűgözően piszkos utcák, az eltaposott cigarettacsikkek, az eldobott rágópapírok, itt egy csók után megkopott rúzs foltja, ott egy sértődött grimasz a szájsarokban. szotyihéj és összetaposott sörös dobozok. a neonfények, villamossínek és magasfeszültségű vezetékek óriási pókhálójába ragadt legyek, a kaszinók villódzó piros-sárga-kék-arany betűi kaleidoszkópot rajzolnak a járdára, a közeli sikátorban egy pár csókolózik, az utcalámpa alatt egy padkán öregember ücsörög, kezében mekis kólás papírpohár, benne húsz- és tízforintosok. a metró felől süvítő jeges huzat, a szerelvények zúgása, falra ragasztott rágógumik, bordás mozgólépcsők, a szédítő meredekség, ahonnan félek lenézni, mert olyan gyorsan haladunk, az eldobott jegyek, a bőr kapaszkodók, az ajtók szisszenése. az időtől fakított épületek klasszicista díszítései, a körgangos bérházak, a lépcsőkorlátra akasztott, félig elszáradt muskátlik, az ablakpárkányokon sütkérező üvegekben kovászos uborka, mellette egy lusta macska napozik. állandóság, szabadság, korlátlanul repülő, hamburgermorzsán és sültkrumplifalatokon hízott verebek, ragyogás, az élet szénmonoxid-, aluljáró- és automatáskávé-szaga, az ezerféle cigaretta füstje, ahol az éjszaka egy külön napot foglal magába, mert mindig marad az aranysárga-fehér, szembeszúró derengés, a földre ömlött csillagok milliárdja egy eltévedt angyal kosarából.

1 megjegyzés:

  1. 19 éve élek budapesten ( most jelenleg pécsett ), de én sem fogalmazhattam meg gyönyörűbben, amit te! :))

    VálaszTörlés