2013. október 4., péntek

üvegvitrin

mondják, hogy a mosoly a második legjobb dolog, amit a száddal csinálhatsz, hogy egy görbe vonal, ami képes mindent egyenesbe hozni. mosolyokat fogok gyűjteni. tényleg. a mosolyaitokat, a szívből jövőket, a spontánokat, a mesterkélteket, a bizarrakat, a nevetéseteket, az arckifejezéseiteket. veszek egy hatalmas antik vitrint, diófából, úgy kétszer három méreteset. faragott szőlőindák, almák, körték lesznek rajta, mókusok, őzek, szarvasok, rókák, farkasok, tölgylevelek lágy ívű mintái a sötét, repedezett fán, amin már megkopott az aranyozás. az üvege tükörfényes, ragyogó, s négy karmos állatmancsot mintázó lábon áll. ti majd mind elsétáltok előtte, belenéztek az üveg tükrébe, sminket igazítotok, mosolyogtok, belenevettek a tükörképetekbe. majd, ha már mind végeztetek, és a gesztusaitok ott maradtak konzerválva a vékony üveglapon, a faragott peremű polcokon, akkor becsukom a kristálygombbal nyíló ajtókat, ráfordítom az apró aranykulcsot, hogy mindörökre ott maradjatok az üveg mögött, hogy mindig itt legyetek nekem, akkor is, ha már mindeni más elfelejti, hogyan is kell mosolyogni.
talán még mindenkinek maradt a lelke mélyén egy utolsó mosoly tartalékba, amit még nem használt el, s már rég el is feledkezett róla, beszőtték a pókok, penész virágzott rajta, kikezdte a sarkát a rozsda. nekem még sok van. nem tudom, kifogy-e valaha ez a mosolyautomata, mint a túrórudis a vetésiben, de nem hiszem. ez nem olyan, mint az akciós nutella a tescóban. itt mindig lesz. lehet jönni érte, cserekereskedelmet folytatok: ti megtöltitek a vitrinemet, s én cserébe adok nektek a raktáron lévő, korlátlan szavatossági idejű mosolyokból.

már nem tehetek ellene, ez a zene végérvényesen hozzád kapcsolódott a memóriámban. most álmos vagyok, a hangok lassan csordogálnak a fülhallgatóból, és te is itt vagy, a hangokban, és simán el tudom képzelni, amint a gitár mellé játszod a népies dallamokat. tegnap veled álmodtam. kettőtökkel álmodtam. és az a baj, hogy tudom, miért.



vajon te melyiket énekelnéd nekem?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése