2014. szeptember 30., kedd

#csoda1

mikor kinyitottam az ablakot, a szürkületben két srác gitározgatott az unicredit bank előtti padoknál. egyikük pengette a gitárt és énekelt, a másik követte a ritmust, s néha félbehagyták, hogy megbeszéljenek egy-két dolgot a szöveggel kapcsolatban. kikönyököltem az ablakba a madárijesztős bögrémmel, hogy hallgassam őket. miután észrevették, hogy őket figyelem, párszor felsandítottak még. végül, olyan tíz-tizenöt perc után tokba került a gitár, rágyújtottak egy-egy cigire, s a füstöt fújva még váltottak pár mondatot. először őrültségnek tűnt az ötlet, durva nyomulásnak. cikáztak bennem a kétségek, mint a nádasban felzavart szitakötők. majd elszántam magam: előkaptam egy tiszta A4-es papírt s egy tollat, s sebesen lekörmöltem néhány szót. majd galacsinná gyűrtem a lapot. a két srác összeszedte a gitárt és a hátizsákokat, majd elindulván vetettek még egy pillantást az ablakom felé. ledobtam nekik a papírgombócot. a gitáros srác fölvette, majd ezt kérdezte: "csúnyaság van benne?" "olvasd el" biztattam. megtették. majd újra felnéztek: "legközelebb is jövünk!" kiáltották, majd dobtak egy puszit, s eltűntek az utcasarok mögött.
tudjátok, mi állt a papíromon?
ez:


"szép volt, gyertek máskor is! :)"



olyan boldoggá tett; úgy érzem, az ilyen pillanatokért érdemes élnem, és itt, budapesten, ahol a legapróbb figyelmes vagy kedves gesztus is csodaszámba megy.

3 megjegyzés:

  1. nekem meg mindig elfelejtetek mesélni :(

    VálaszTörlés
  2. ez csak most történt, alig másfél órája :) de ha eljössz, mindent, az elejétől kezdve MINDENT elmesélünk ;) <333

    VálaszTörlés
  3. megyek én bármikor szívesen :)) de majd őszi szünetben ti is jöttök vissza, na majd akkor! :)

    VálaszTörlés